- współpraca z Advisory Group TEST Human Resources (ponad 25 lat doświadczenia w konsultingu personalnym, Statuetka Najbardziej Poszukiwanej Firmy Doradztwa Personalnego, Tytuł „Executive Search Firm of the Year 2015” AT CEE Shared Services and Outsourcing Awards, tytuł i statuetka Przedsiębiorstwa Fair Play),
- bardzo dobre dopasowanie do potrzeb Słuchaczy (wysokie noty w ewaluacjach zajęć w kolejnych edycjach studiów - np. 97% absolwentów zadowolonych / poleciłoby studia znajomym),
- najlepszy w Polsce, rozbudowany program studiów zawierający wszystkie kluczowe elementy zarządzania zasobami ludzkimi – od rekrutacji i selekcji poprzez audyt personalny, assessment center, okresową ocenę pracowników, planowanie rozwoju i szkoleń po zagadnienia związane z fluktuacją pracowników, badania nastrojów, aż po procesy redukcji i outplacement,
- praktyczny charakter studiów - wykładowcami są wyłącznie doświadczeni praktycy opierający swoją wiedzę na osobistych doświadczeniach biznesowych, posługujący się aktywnymi formami nauczania,
- współpracujemy z dyrektorami i specjalistami ds. personalnych, którzy dzielą się swoimi najlepszymi praktykami,
- opracowanie jako pracy dyplomowej konkretnych procedur i narzędzia HR do praktycznego zastosowania w firmach i organizacjach.
Human Resources - Zarządzanie zasobami ludzkimi
Informacje ogólne

Atuty kierunku Human Resources - Zarządzanie zasobami ludzkimi

Cel edukacji
Podczas zajęć wykładowcy będą koncentrować się z jednej strony na przekazywaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności w zakresie najlepszych praktyk HR. Z drugiej strony zajęcia będą wspierały kształtowanie kompetencji zawodowych niezbędnych dla pracowników działów personalnych:
- umiejętność rozumienia roli i wpływu HR na wyniki organizacji / biznesie – jak być partnerem w biznesie, a nie „piątym kołem u wozu”,
- umiejętność zarządzania procesami HR – jak przygotować i przeprowadzić proces, co zrobić w sytuacji kryzysowej,
- zarządzanie zmianą – jak wspierać menedżerów i zespoły pracowników w sytuacji niepewności i konieczności porzucania schematów do których jest się przywiązanym,
- umiejętność budowania relacji, utrzymanie i zarządzanie relacjami – w tradycyjnym modelu pracy oraz w pracy zdalnej,
- kultura administracyjno – prawno – płacowa – jak nadążać za zmianami i jak odnaleźć się w nowej sytuacji wymuszonej przez pracę zdalną.
Absolwenci uzyskają praktyczne umiejętności w zakresie:
- przeprowadzania rekrutacji i selekcji pracowników,
- dokonywania oceny pracowników opartej o kompetencje (audyt personalny i ocena okresowa pracowników),
- motywowania pracowników,
- tworzenia systemu wynagrodzeń,
- planowania rozwoju i szkoleń pracowników,
- kształtowania wizerunku firmy wśród pracowników (PR wewnętrzny, CSR),
- zarządzania komunikacją wewnętrzną w firmie,
- zarządzania zmianą.
Plan studiów Human Resources - Zarządzanie zasobami ludzkimi
BLOK 1. SYSTEMY ZARZĄDZANIA PRACOWNIKAMI
Rekrutacja i selekcja pracowników:
- rynek pracodawcy czy pracownika. Trendy w czasach pandemii.
- tworzenie kompetencyjnego profilu kandydata
- klasyczne i nowoczesne sposoby rekrutacji kandydatów – e-rekruting, social media
- diagnoza kompetencji i techniki selekcji pracowników
- rozwiązywanie problemów rekrutacyjnych
Adaptacja nowych pracowników:
- rola HR, menedżerów, mentora - opiekuna w procesie adaptacji
- narzędzia i techniki adaptacji pracowników
- adaptacja w warunkach pracy zdalnej
Ocena okresowa pracowników:
- ocena okresowa 180 i 360 stopni
- model kompetencji w ocenach okresowych
- przygotowanie do wprowadzenia systemu ocen okresowych w firmie. Kampania informacyjna i zespoły projektowe
- narzędzia i procedury systemu oceny pracowników
- powiązanie systemu oceny z zarządzaniem przez cele. Wyznaczanie zadań i celów w powiązaniu ze strategią firmy i osobistymi zadaniami działu/pracownika
- wykorzystanie wyników oceny w przedsiębiorstwie. Powiązanie z systemami zarządzania ludźmi
- ocena okresowa, a praca zdalna
Audyt pracowników:
- audyt personalny w sytuacji reorganizacji
- audyt personalny związany z rozwojem proacowników
- audyt presonalny związany z rekrutacją i awansami wewnętrznymi
- assessment/development centre (kompetecje, harmonogram, narzędzia)
Zarządzanie talentami:
- planowanie i organizacja programów talentowych
- tworzenie planów szkoleń
- dobór metody i programu rozwoju pracowników
- ewaluacja programów rozwojowo-szkoleniowych
Budowanie ścieżek kariery:
- budowanie ścieżek kariery w oparciu o potrzeby i strategię organizację
- modele karier wykorzystywane w organizacjach
- wykorzystanie ścieżek karier w towarzyszących procesach biznesowych
HR Partnerem biznesowym - współpraca z menadżerami:
- zespoły pracujące zdalnie, a działania HR Partnera
- oczekiwania wobec HR ze strony kadry kierowniczej poszczególnych szczebli
- uzyskiwanie pozycji partnerskiej w relacjach z menedżerami
- techniki pracy z Klientami wewnętrznymi - menedżerami
- funkcja HR Business partnera w organizacji. Idea i praktyka
- role działu HR w organizacji
- HR piątym kołem u wozu - jak zmienić wizerunek specjalistów ds. personalnych
- w stronę strategicznego HR
BLOK 2. MIĘKKI HR
Diagnoza różnic indywidualnych
Praca zespołowa:
- procesy grupowe
- wykorzystanie różnic i podobieństw członków zespołu. Role w zespole
- ćwiczenia umiejętności team buildingowych
Coaching w biznesie:
- ustalanie kontraktu z uczestnikiem coachingu
- metody coachingowe
- sytuacje trudne w coachingu
Planowanie szkoleń i diagnoza potrzeb szkoleniowych:
- strategia firmy a strategia rozwojowo - szkoleniowa
- budowanie skutecznej strategii rozwojowo-szkoleniowej
- badanie potrzeb szkoleniowych w oparciu o cele biznesowe
- planowanie i kontrolowanie projektu rozwojowo-szkoleniowego
- szkolenia w dobie pandemii
Konflikt w zespołach pracowniczych:
- najczęstsze przyczyny konfliktów
- dynamika konfliktu i indywidualny styl reagowania w sytuacji trudnej
- pseudorozwiązania konfliktów
- techniki rozwiązywania konfliktów
Umiejętności prezentacji:
- reguły w wystąpieniach na forum
- analiza audytorium w celu przygotowania treści
- paleta możliwości i narzędzia przekonywania
- praktyczne przygotowanie wystąpienia
Komunikacja wewnętrzna w firmie:
- niesprawna komunikacja jako objaw dysfunkcji w organizacji
- najczęstsze błędy w komunikacji interpersonalnej
- metody usprawnienia komunikacji
- narzędzia komunikacji wewnętrznej w organizacji
- komunikacja w warunkach pracy zdalnej
Zarządzanie zmianą w firmie:
- typy reakcji pracowników wobec zmiany i jak ich informować
- psychologiczna dynamika zmiany
- najczęściej popełniane błędy w zarządzaniu zmianą
- angażowanie kierowników oraz pracowników do procesu zmiany
- narzędzia zmiany postawy pracowników wobec zmian
Rotacja pracowników. Case Study:
- przyczyny rotacji i absencji pracowników
- zapobieganie i programy naprawcze
BLOK 3. TWARDY HR
Mierzenie efektywności działu HR
Systemy premiowania i wynagradzania pracowników:
- identyfikacja strategii wynagradzania oraz sformułowanie polityki płacowej w organizacji
- aktualne trendy w budowaniu systemów premiowania i nagradzania
- płaca zasadnicza. Konstrukcja tabel wynagrodzeń
- wynagrodzenie zmienne. Struktura oraz system rozliczania dla premii i nagród
- wartościowanie stanowisk pracy
Pozafinansowe motywowanie pracowników:
- budowanie kompleksowych systemów motywacji pozapłacowej - wykorzystanie pozafinansowych możliwości zwiększenia zaangażowania w pracę
- benefity - czynnik higieniczny czy motywacji?
- mierzenie efektywności systemów
Benchmarking płac i benefitów:
- raporty płacowe - narzędzia porównywania wynagrodzeń i benefitów
- mapowanie stanowisk. Miary wykorzystywane w benchmarketingu
Prawne aspekty zarządzania personelem:
- elastyczne formy zatrudnienia. Umowa o pracę (charakterystyka, rodzaje, prawa i obowiązki stron)
- rozwiązanie umów o pracę (rozwiązanie za wypowiedzeniem, rozwiązanie bez wypowiedzenia). Roszczenia pracownicze
- czas pracy i urlop
- problemy prawne związane z pracą zdalną
Obsługa administracyjna HR - kadry-płace. Warsztat:
- praktyczne ćwiczenia dotyczące procedur kadrowych i umiejętności obliczania płac
Redukcje i programy outplacement:
- redukcja z różnych perspektyw (firma, pracownicy zwolnieni, pracownicy pozostający w firmie, otoczenie, potencjalni nowi pracodawcy). Problemy techniczne i psychologiczne
- PDO (Programy Dobrowolnych Odejść)
- przygotowanie programu zwolnień. Procedura, problemy, rozwiązania
- praktyka programów outplacement
BLOK 4. NOWE TRENDY W HR
Badanie nastrojów i satysfakcji pracowników. Case study:
- narzędzia do badania opinii, poziomu satysfakcji i zaangażowania pracowników
- planowanie i organizacja projektów badawczych
- interpretacja wyników i raporty
EmployerBranding:
- EB - chwilowy trend czy filozofia działania
- EB = HR+PR+Mrkt - o co w tym całym EB chodzi
- strategia EB
- narzędzia i mierzenie działań
CSR - nie tylko filantropia. Wyzwania odpowiedzialnych firm:
- CorporateSocialResponibility - CSR: moda czy potrzeba?
- zarządzanie CSR w firmie
- zangażowanie pracowników
Zarządzanie międzykulturowe:
- międzynarodowe środowisko pracy. Różnice kulturowe a zachowania w biznesie
- stereotypy i uprzedzenia. Przezwyciężanie barier międzykulturowych
KONSULTACJE DYPLOMOWE
Studenci opracowują projekty dyplomowe dotyczące rozwiązania wybranego, konkretnego problemu z zakresu zarządzania ludźmi w organizacji. Efektem pracy jest kompleksowy projekt HR, zawierający analizę problemu, procedurę systemu, narzędzia, harmonogram, kosztorys etc. w takiej formie, aby mógł być zastosowany w praktyce.
Profil słuchacza
Studia adresowane są do pracowników przygotowujących się do zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawicieli działów Human Resources pragnących podnieść swoje kwalifikacje oraz do osób na stanowiskach kierowniczych i menedżerskich zarówno dużych, średnich, jak i małych firm.
Do tej pory kierunek ukończyło 1 066 słuchaczy, wśród nich pracownicy firm i instytucji takich jak:
- Advisory Group TEST Human Resources
- Alexander Mann Solutions
- ArcelorMittal
- Capgemini
- Christopher Martin Doradztwo personalne
- Electrolux
- Geo - Mieszkanie i Dom
- Grupa Onet.pl
- Hewitt Associates
- IBM
- ING Bank Śląski
- InterKadra
- International Paper
- Kenexa
- Manpower
- Mota-Engil
- Philip Morris
- Powiatowy Urząd Pracy
- Randstad
- Sedlak&Sedlak
- Shell
- Telekomunikacja Polska
- Tesco
- Urząd Miasta Krakowa
- UBS
- Warsaw Airport
- Wojewódzki Urząd Pracy
- i innych
Informacje organizacyjne
Studia trwają dwa semestry.
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty oraz w niedziele.
W przypadku unormowania się sytuacji pandemicznej w trybie online zaplanowanych jest ok. 2 zjazdów, wszystkie pozostałe odbędą się stacjonarnie.
Regulamin studiów podyplomowych 2021/2022 dostępny jest tutaj.
Regulamin odpłatności za studia podyplomowe 2021/2022 dostępny jest tutaj.
Semestr Zimowy | Semestr Letni |
30-31.10.2021 | 05-06.03.2022 |
13-14.11.2021 | 19-20.03.2022 |
27-28.11.2021 | 02-03.04.2022 |
11-12.12.2021 | 23-24.04.2022 |
08-09.01.2022 | 14-15.05.2022 |
22-23.01.2022 | 28-29.05.2022 |
05-06.02.2022 | 11-12.06.2022 |
19-20.02.2022 | 25.06.2022 |
W uzasadnionych przypadkach (np. wymagania organizacyjne) dopuszczalna jest organizacja zajęć w terminach zjazdów dodatkowych, poza obowiązującymi dla danego kierunku.
W przypadku unormowania się sytuacji pandemicznej w trybie online zaplanowanych jest ok. 2 zjazdów, wszystkie pozostałe odbędą się stacjonarnie.
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest udział w zajęciach, przygotowanie oraz obrona pracy końcowej.
Rekrutacja
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE W ROKU AKAD. 2021/2022
Rekrutacja rozpocznie się od dn. 1 czerwca 2021 r. i zakończy się dn. 8 października 2021 r. (po tym terminie rekrutujemy w miarę wolnych miejsc w grupach).
Podstawą przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie dokumentów rekrutacyjnych oraz wniesienie wymaganych opłat.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wyjątek stanowią następujące kierunki studiów:
- Coach i trener - partner w rozwoju - obowiązuje rozmowa kwalifikacyjna.
- Pomoc psychologiczna i interwencja kryzysowa – obowiązuje rozmowa kwalifikacyjna.
Wymaganymi dokumentami są:
- podanie wypełnione on-line - Uwaga! Podanie wypełnione on-line należy wydrukować, podpisać i dostarczyć wraz z pozostałymi dokumentami rekrutacyjnymi w terminie do 14 dni od rejestracji on-line
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (co najmniej I stopnia),
- zdjęcie (format legitymacyjny),
- dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej.
Biuro Centrum Studiów Podyplomowych jest dostępne dla osób rekrutujących się od wtorku do piątku w godzinach 10:00 - 14:00
Konkretne kierunki studiów zostaną uruchomione pod warunkiem zebrania odpowiedniej liczby słuchaczy.
Al. Jana Pawła 39A, parter; czynne od wtorku do piątku w godzinach 10:00 - 14:00.
Pracownik Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń odbierze od Państwa dokumenty w specjalnie wyznaczonym i zabezpieczonym punkcie; proszę dzwonić: 12/683 24 60, 77, 68 lub zgłosić swoje przybycie na portierni.
Dokumenty można także przesyłać korespondencyjnie na adres:
Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
al. Jana Pawła II 39A
31-864 Kraków
W razie pytań zapraszamy do kontaktu:
tel.: 12 683 24 60, 68, 77
e-mail: podyplomowe@wse.krakow.pl
Opłata rekrutacyjna:
Opłata rekrutacyjna wynosi 300 PLN.
Wpłat należy dokonywać na konto:
Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
Bank Śląski SA nr 34 1050 1445 1000 0090 8115 9221
z dopiskiem OPŁATA REKRUTACYJNA.
W przypadku nie przyjęcia na studia, opłata rekrutacyjna jest w całości zwracana. W przypadku kierunku Coach i trener oraz Pomoc psychologiczna i interwencja kryzysowa, na którym obowiązuje rozmowa kwalifikacyjna/test, zwracana jest połowa opłaty.
Czesne za studia podyplomowe
Czesne: 4 900 PLN
Aby rozpocząć naukę na studiach podyplomowych należy po złożeniu dokumentów uiścić opłatę czesnego: w całości bądź równowartość pierwszej raty.
Regulamin odpłatności za studia podyplomowe.
Terminy wpłaty rat czesnego to: 15.10.2021 r., 01.12.2021 r., 01.02.2022 r., 01.04.2022 r.
Opłatę czesnego należy kierować na Indywidualne Konto Studenta - które słuchacz otrzymuje po zakończeniu procesu rekrutacyjnego. Za termin wpłaty uznaje się datę wpływu na rachunek bankowy Uczelni.
Uwaga! Na większości kierunków, z uwagi na zajęcia warsztatowe i laboratoryjne, liczba miejsc jest ograniczona. Nieuiszczenie opłaty czesnego w wyznaczonym terminie może spowodować skreślenie z listy kandydatów i przyjęcie kolejnej osoby z listy rezerwowej.
Absolwenci WSE studiów I i II stopnia, którzy podejmują studia podyplomowe otrzymują zniżkę w wysokości:
- 10% przy pierwszych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
- 15% przy drugich podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
- 20% przy trzecich i kolejnych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych.
Absolwenci WSE studiów podyplomowych, którzy podejmują studia podyplomowe otrzymują zniżkę w wysokości:
- 10% przy drugich podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
- 15% przy trzecich i kolejnych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych.
Pracownicy etatowi WSE oraz członkowie ich rodzin, a także osoby współpracujące z WSE na umowach cywilnoprawnych minimum 2 semestry oraz ich rodziny otrzymują rabat w wysokości:
- 15%.
Oferta dla pracodawców:
Pracodawca, który opłaci swoim pracownikom studia podyplomowe w WSE w wysokości co najmniej 50% czesnego otrzyma:
- 5% zniżki, przysyłając 2 do 5 pracowników,
- 10% zniżki, przysyłając powyżej 5 pracowników.
W przypadku, kiedy pracodawca pokrywa tylko część czesnego, zniżka obejmuje także kwotę uiszczaną przez pracownika.
Kadra
Z nami nauczysz się jak sprawnie kierować najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji – ludźmi. Przygotujesz się do samodzielnego tworzenia nowoczesnej polityki personalnej w organizacji. Zdobędziesz praktyczną, interdyscyplinarną wiedzę z zakresu rekrutacji, oceniania, motywowania, wynagradzania pracowników, komunikacji wewnętrznej, zarządzania wiedzą i zmianą w firmie. Wiele uwagi poświęcisz na wypracowanie najlepszych sposobów współpracy z Klientami wewnętrznymi – zarządami, menedżerami i pracownikami firmy. Nauczysz się jak korzystać z najnowszych metod i narzędzi HR, będziesz pracować warsztatowo, w grupach, w oparciu o przykłady rzeczywistych case studies.
Agnieszka Flis
opiekun merytoryczny
Kontakt z Centrum Studiów Podyplomowych WSE Kraków
- al. Jana Pawła II 39A pokój 201A, 31-864 Kraków
- (12) 683 24 60, 68, 77
- email: podyplomowe@wse.krakow.pl