- współpraca z Advisory Group TEST Human Resources (ponad 30 lat doświadczenia w konsultingu personalnym, Statuetka Najbardziej Poszukiwanej Firmy Doradztwa Personalnego, Tytuł „Executive Search Firm of the Year 2015” AT CEE Shared Services and Outsourcing Awards, tytuł i statuetka Przedsiębiorstwa Fair Play),
- bardzo dobre dopasowanie do potrzeb Słuchaczy (wysokie noty w ewaluacjach zajęć w kolejnych edycjach studiów - np. 97% absolwentów zadowolonych / poleciłoby studia znajomym),
- najlepszy w Polsce, rozbudowany program studiów zawierający wszystkie kluczowe elementy zarządzania zasobami ludzkimi – od rekrutacji i selekcji poprzez audyt personalny, assessment center, okresową ocenę pracowników, planowanie rozwoju i szkoleń po zagadnienia związane z fluktuacją pracowników, badania nastrojów, rolę HR Business Partnerów, aż po procesy redukcji i outplacement,
- praktyczny charakter studiów - wykładowcami są wyłącznie doświadczeni praktycy opierający swoją wiedzę na osobistych doświadczeniach biznesowych, posługujący się aktywnymi formami nauczania,
- współpracujemy z dyrektorami, HR Business Partnerami i specjalistami ds. personalnych, którzy dzielą się swoimi najlepszymi praktykami,
- opracowanie jako pracy dyplomowej konkretnych procedur i narzędzia HR do praktycznego zastosowania w firmach i organizacjach, tak w pracy stacjonarnej, jak i pracy zdalnej.
Human Resources - Zarządzanie zasobami ludzkimi
Informacje ogólne

Atuty kierunku Human Resources - Zarządzanie zasobami ludzkimi

Cel edukacji
Podczas studiów prowadzący zajęcia będą koncentrować się z jednej strony na przekazywaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności w zakresie najlepszych praktyk HR. Z drugiej strony zajęcia będą wspierały kształtowanie kompetencji zawodowych niezbędnych dla pracowników działów personalnych:
- umiejętność rozumienia roli i wpływu HR na wyniki organizacji / biznesie – jak być partnerem w biznesie, a nie „piątym kołem u wozu”,
- umiejętność zarządzania procesami HR – jak przygotować i przeprowadzić proces, co zrobić w sytuacji kryzysowej, jak szukać ambasadorów zmian HR wśród pracowników organizacji?
- zarządzanie zmianą – jak wspierać menedżerów i zespoły pracowników w sytuacji niepewności i konieczności porzucania schematów do których jest się przywiązanym,
- umiejętność budowania relacji, utrzymanie i zarządzanie relacjami – w tradycyjnym modelu pracy oraz w pracy zdalnej,
- kultura administracyjno – prawno – płacowa – jak nadążać za zmianami i jak odnaleźć się w nowej sytuacji wymuszonej przez pracę zdalną.
Absolwenci uzyskają praktyczne umiejętności w zakresie:
- przeprowadzania rekrutacji i selekcji pracowników,
- dokonywania oceny pracowników opartej o kompetencje (audyt personalny i ocena okresowa pracowników),
- motywowania pracowników,
- tworzenia systemu wynagrodzeń,
- planowania rozwoju i szkoleń pracowników,
- kształtowania wizerunku firmy wśród pracowników (PR wewnętrzny, CSR),
- zarządzania komunikacją wewnętrzną w firmie,
- zarządzania zmianą.
Plan studiów Human Resources - Zarządzanie zasobami ludzkimi
BLOK 1. SYSTEMY ZARZĄDZANIA PRACOWNIKAMI
Rekrutacja i selekcja pracowników:
- rynek pracodawcy czy pracownika? Dostosowywanie się do dynamiki rynku pracy.
- tworzenie i wykorzystywanie kompetencyjnego profilu kandydata
- klasyczne i nowoczesne sposoby rekrutacji kandydatów – e-rekruting, social media, grywalizacja
- diagnoza kompetencji i techniki selekcji pracowników
- rozwiązywanie problemów rekrutacyjnych
Adaptacja nowych pracowników:
- rola HR, menedżerów, mentora - opiekuna w procesie adaptacji
- narzędzia i techniki adaptacji pracowników
- adaptacja w warunkach pracy zdalnej
Ocena okresowa pracowników:
- ocena okresowa 180 i 360 stopni
- model kompetencji w ocenach okresowych
- przygotowanie do wprowadzenia systemu ocen okresowych w firmie. Kampania informacyjna i zespoły projektowe
- narzędzia i procedury systemu oceny pracowników
- powiązanie systemu oceny z zarządzaniem przez cele. Wyznaczanie zadań i celów w powiązaniu ze strategią firmy i osobistymi zadaniami działu/pracownika
- wykorzystanie wyników oceny w przedsiębiorstwie. Powiązanie z systemami zarządzania ludźmi
- ocena okresowa, a praca zdalna
Audyt pracowników:
- audyt personalny w sytuacji reorganizacji
- audyt personalny związany z rozwojem pracowników
- audyt personalny związany z rekrutacją i awansami wewnętrznymi
- assessment/development centre (kompetecje, harmonogram, narzędzia, asesorzy, raportowanie)
Zarządzanie talentami:
- planowanie i organizacja programów talentowych
- tworzenie planów szkoleń
- dobór metody i programu rozwoju pracowników
- ewaluacja programów rozwojowo-szkoleniowych
- dylematy – inwestować w wybranych czy wspierać rozwój szerokiej grupy pracowników? Zagrożenia zarządzania talentami.
Budowanie ścieżek kariery:
- budowanie ścieżek kariery w oparciu o potrzeby i strategię organizację
- modele karier wykorzystywane w organizacjach
- wykorzystanie ścieżek karier w towarzyszących procesach biznesowych
HR Partnerem biznesowym - współpraca z menadżerami:
- zespoły pracujące zdalnie, a działania HR Partnera
- oczekiwania wobec HR ze strony kadry kierowniczej poszczególnych szczebli
- uzyskiwanie pozycji partnerskiej w relacjach z menedżerami
- techniki pracy z Klientami wewnętrznymi - menedżerami
- funkcja HR Business partnera w organizacji. Idea i praktyka
- role działu HR w organizacji
- HR piątym kołem u wozu - jak zmienić wizerunek specjalistów ds. personalnych
- w stronę strategicznego HR
BLOK 2. MIĘKKI HR
Diagnoza różnic indywidualnych
Praca zespołowa:
- procesy grupowe
- wykorzystanie różnic i podobieństw członków zespołu. Role w zespole
- ćwiczenia umiejętności team buildingowych
Coaching w biznesie:
- ustalanie kontraktu z uczestnikiem coachingu
- metody coachingowe
- sytuacje trudne w coachingu
Planowanie szkoleń i diagnoza potrzeb szkoleniowych:
- strategia firmy a strategia rozwojowo - szkoleniowa
- budowanie skutecznej strategii rozwojowo-szkoleniowej
- badanie potrzeb szkoleniowych w oparciu o cele biznesowe
- planowanie i kontrolowanie projektu rozwojowo-szkoleniowego
- szkolenia w dobie pandemii
Umiejętności prezentacji:
- reguły w wystąpieniach na forum
- analiza audytorium w celu przygotowania treści
- paleta możliwości i narzędzia przekonywania
- praktyczne przygotowanie wystąpienia
Komunikacja wewnętrzna w firmie:
- niesprawna komunikacja jako objaw dysfunkcji w organizacji
- najczęstsze błędy w komunikacji interpersonalnej
- metody usprawnienia komunikacji
- narzędzia komunikacji wewnętrznej w organizacji
- komunikacja w warunkach pracy zdalnej
Zarządzanie zmianą w firmie:
- typy reakcji pracowników wobec zmiany – dostosowywanie komunikacji
- psychologiczna dynamika zmiany
- najczęściej popełniane błędy w zarządzaniu zmianą
- angażowanie kierowników oraz pracowników do procesu zmiany
- narzędzia zmiany postawy pracowników wobec zmian
BLOK 3. TWARDY HR
Mierzenie efektywności działu HR
Systemy premiowania i wynagradzania pracowników:
- identyfikacja strategii wynagradzania oraz sformułowanie polityki płacowej w organizacji
- aktualne trendy w budowaniu systemów premiowania i nagradzania
- płaca zasadnicza. Konstrukcja tabel wynagrodzeń
- wynagrodzenie zmienne. Struktura oraz system rozliczania dla premii i nagród
- wartościowanie stanowisk pracy
Pozafinansowe motywowanie pracowników:
- budowanie kompleksowych systemów motywacji pozapłacowej - wykorzystanie pozafinansowych możliwości zwiększenia zaangażowania w pracę
- benefity - czynnik higieniczny czy motywacji?
- mierzenie efektywności systemów
Związki zawodowe, rady pracownicze i spory zbiorowe
Prawne aspekty zarządzania personelem:
- elastyczne formy zatrudnienia. Umowa o pracę (charakterystyka, rodzaje, prawa i obowiązki stron)
- rozwiązanie umów o pracę (rozwiązanie za wypowiedzeniem, rozwiązanie bez wypowiedzenia). Roszczenia pracownicze
- czas pracy i urlop
- problemy prawne związane z pracą zdalną
Obsługa administracyjna HR - kadry-płace. Warsztat:
- praktyczne ćwiczenia dotyczące procedur kadrowych i umiejętności obliczania płac
Redukcje i programy outplacement:
- redukcja z różnych perspektyw (firma, pracownicy zwolnieni, pracownicy pozostający w firmie, otoczenie, potencjalni nowi pracodawcy). Problemy techniczne i psychologiczne
- PDO (Programy Dobrowolnych Odejść)
- przygotowanie programu zwolnień. Procedura, problemy, rozwiązania
- praktyka programów outplacement
BLOK 4. NOWE TRENDY W HR
Badanie nastrojów i satysfakcji pracowników. Case study:
- narzędzia do badania opinii, poziomu satysfakcji i zaangażowania pracowników
- planowanie i organizacja projektów badawczych
- interpretacja wyników i raporty
EmployerBranding:
- EB - chwilowy trend czy filozofia działania
- EB = HR+PR+Mrkt - o co w tym całym EB chodzi
- strategia EB
- narzędzia i mierzenie działań
CSR - nie tylko filantropia. Wyzwania odpowiedzialnych firm:
- CorporateSocialResponibility - CSR: moda czy potrzeba?
- zarządzanie CSR w firmie
- zaangażowanie pracowników
Zarządzanie międzykulturowe:
- międzynarodowe środowisko pracy. Różnice kulturowe a zachowania w biznesie
- stereotypy i uprzedzenia. Przezwyciężanie barier międzykulturowych
KONSULTACJE DYPLOMOWE
Nasi studenci nie piszą „pseudo pracy magisterskiej”. Studenci opracowują projekty dyplomowe dotyczące rozwiązania wybranego, konkretnego problemu z zakresu zarządzania ludźmi w organizacji. Efektem pracy jest kompleksowy projekt HR, zawierający analizę problemu, procedurę systemu, narzędzia, harmonogram, kosztorys etc. w takiej formie, aby mógł być zastosowany w praktyce.
Profil słuchacza
Studia adresowane są do pracowników przygotowujących się do zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawicieli działów Human Resources pragnących podnieść swoje kwalifikacje oraz do osób na stanowiskach kierowniczych i menedżerskich zarówno dużych, średnich, jak i małych firm.
Do tej pory kierunek ukończyło 1 066 słuchaczy, wśród nich pracownicy firm i instytucji takich jak:
- Advisory Group TEST Human Resources
- Alexander Mann Solutions
- ArcelorMittal
- Capgemini
- Christopher Martin Doradztwo personalne
- Electrolux
- Geo - Mieszkanie i Dom
- Grupa Onet.pl
- Hewitt Associates
- IBM
- ING Bank Śląski
- InterKadra
- International Paper
- Kenexa
- Manpower
- Mota-Engil
- Philip Morris
- Powiatowy Urząd Pracy
- Randstad
- Sedlak&Sedlak
- Shell
- Telekomunikacja Polska
- Tesco
- Urząd Miasta Krakowa
- UBS
- Warsaw Airport
- Wojewódzki Urząd Pracy
- i innych
Informacje organizacyjne
Studia trwają dwa semestry, łącznie 174 godziny.
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty oraz w niedziele.
Dużym atutem studiów jest możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń między studentami, dlatego wsłuchując się w ich opinie ograniczamy liczbę zajęć on-line do minimum.
Regulamin studiów podyplomowych 2023/2024 dostępny jest tutaj.
Regulamin odpłatności studiów podyplomowych 2023/2024 dostępny jest tutaj.
Semestr Zimowy | Semestr Letni |
21-22.10.2023 | 09-10.03.2024 |
04-05.11.2023 | 23-24.03.2024 |
25-26.11.2023 | 06-07.04.2024 |
09-10.12.2023 | 20-21.04.2024 |
13-14.01.2024 | 04-05.05.2024 |
27-28.01.2024 | 18-19.05.2024 |
10-11.02.2024 | 08-09.06.2024 |
24-25.02.2024 | 22-23.06.2024 |
Daty zjazdów będą zawierać się w terminach podanych w tabeli, zależnie od liczby godzin przyporządkowanych dla danego kierunku. Wybór dat będzie zależał od harmonogramu zajęć ustalonego na początku roku akademickiego przez opiekunów merytorycznych kierunków studiów. Oznacza to, że w zależności od ustalanego harmonogramu, liczba podanych powyżej zjazdów może być równa lub mniejsza od przewidzianych terminów w tabeli, z równoczesnym zachowaniem liczby godzin przyporządkowanych dla danego kierunku.
a) Obecność - 80% z wszystkich zajeć
b) aktywny udział w zajeciach, ćwiczeniach i pracach indywidualnych oraz grupowych
c) Przygotowanie pracy
d) Zaliczenie testu
e) Obrona
Rekrutacja
Rekrutacja na nowy rok akademicki 2023/24 jest już otwarta!
W przypadku pojawienia się pytań zapraszamy do kontaktu: podyplomowe@wse.krakow.pl, tel. 12 683 24 75.
Proces rekrutacji przebiega w pełni w trybie on-line.
Aby uzupełnić formularz rekrutacyjny on-line niezbędne są:
- numer PESEL oraz inne dane osobowe,
- skan dyplomu ukończenia studiów wyższych (co najmniej I stopnia),
- dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej (jeśli opłata nie jest realizowana przez system rekrutacyjny)
Biuro Centrum Studiów Podyplomowych jest dostępne dla osób rekrutujących się od poniedziałku do piątku w godzinach 07:30 – 15:00
Konkretne kierunki studiów zostaną uruchomione pod warunkiem zebrania odpowiedniej liczby słuchaczy.
Proces rekrutacji przebiega w pełni w trybie on-line.
W razie pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji w naszym biurze pod adresem :
Al. Jana Pawła 39A, pok. 201A; czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 07:30 - 15:00.
Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
al. Jana Pawła II 39A
31-864 Kraków
W razie pytań zapraszamy do kontaktu:
tel.: 12 683 24 60, 76, 77, 78
e-mail: podyplomowe@wse.krakow.pl
Opłata rekrutacyjna:
Opłata rekrutacyjna wynosi 300 PLN.
Wpłat należy dokonywać na konto (płatność jest możliwa w trakcie wypełniania formularza rekrutacyjnego on-line):
Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
Bank Śląski SA nr 34 1050 1445 1000 0090 8115 9221
W przypadku nieprzyjęcia na studia, opłata rekrutacyjna jest w całości zwracana. W przypadku kierunku Psychotraumatologia, Pomoc psychologiczna i interwencja kryzysowa oraz Psychologia rozwoju kompetencji społecznych w organizacji, na którym obowiązuje rozmowa kwalifikacyjna/test, zwracana jest połowa opłaty.
Aby rozpocząć naukę na studiach podyplomowych należy po wypełnieniu formularza rekrutacyjnego uiścić opłatę czesnego: w całości bądź równowartość pierwszej raty.
Opłatę czesnego należy kierować na Indywidualne Konto Studenta - które słuchacz otrzymuje po zakończeniu procesu rekrutacyjnego. Za termin wpłaty uznaje się datę wpływu na rachunek bankowy Uczelni.
Terminy wpłaty rat czesnego to:
- za cały rok akademicki: do 5 października;
- w dwóch ratach semestralnych: do 5 października i 5 marca;
- w dziesięciu ratach miesięcznych: do 5 dnia każdego miesiąca poczynając od 5 października, a kończąc na 5 lipca;
Uwaga! Na większości kierunków, z uwagi na zajęcia warsztatowe i laboratoryjne, liczba miejsc jest ograniczona. Nieuiszczenie opłaty czesnego w wyznaczonym terminie może spowodować skreślenie z listy kandydatów i przyjęcie kolejnej osoby z listy rezerwowej.
Absolwenci studiów oraz studiów podyplomowych:
- Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera, Uniwersytetu SWPS, Collegium da Vinci (CDV), dawniej: Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa (WSNHID) są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Promocja obowiązuje przez cały okres rekrutacji na studia podyplomowe w roku akademickim 2023/2024.
Promocja nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej na kierunki studiów podyplomowych: „Pomoc psychologiczna i interwencja kryzysowa”, „Psychologia rozwoju kompetencji społecznych w organizacji” i „Psychotraumatologia” Promocja dla wymienionych kierunków obejmuje zniżkę w opłacie rekrutacyjnej w wysokości 150,00 (słownie: sto pięćdziesiąt) złotych. W przypadku negatywnego wyniku przebiegu postępowania kwalifikacyjnego kandydatowi opłata rekrutacyjna nie jest zwracana.
Warunkiem skorzystania z promocji jest:
1) udokumentowanie przez kandydata statusu absolwenta studiów oraz studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny (SWPS), Collegium da Vinci (CDV), dawniej: Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa (WSNHID)
2) złożenie przez kandydata kompletu dokumentów wymaganych w procesie rekrutacji na wybrany kierunek studiów podyplomowych prowadzony w WSE do dnia zakończenia rekrutacji.
Kadra
Z nami nauczysz się jak sprawnie kierować najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji – ludźmi. Przygotujesz się do samodzielnego tworzenia nowoczesnej polityki personalnej w organizacji. Zdobędziesz praktyczną, interdyscyplinarną wiedzę z zakresu rekrutacji, oceniania, motywowania, wynagradzania pracowników, komunikacji wewnętrznej, zarządzania wiedzą i zmianą w firmie. Wiele uwagi poświęcisz na wypracowanie najlepszych sposobów współpracy z Klientami wewnętrznymi – zarządami, menedżerami i pracownikami firmy. Nauczysz się jak korzystać z najnowszych metod i narzędzi HR, będziesz pracować warsztatowo, w grupach, w oparciu o przykłady rzeczywistych case studies.
Nasze zajęcia są bardzo ciekawe, nie sposób się na nich nudzić, a czas płynie zaskakująco szybko...
Agnieszka Flis
opiekun merytoryczny
Kontakt z Centrum Studiów Podyplomowych WSE Kraków
- al. Jana Pawła II 39A pokój 201A, 31-864 Kraków
- (12) 683 24 75
- email: podyplomowe@wse.krakow.pl